Jouw vastgoedproject
in de kijker: de
marketingtrends
waar je dit jaar
beter op inspeelt

Heb je als projectontwikkelaar of vastgoedmakelaar inspiratie nodig om jouw publiek anno 2021 doeltreffend te bereiken? Wij verzamelden de belangrijkste marketingtrends voor 2021 op vlak van social media en customer experience!
Iedereen op social media

Je kan en wil er toch niet meer om heen? Niet alleen LinkedIn en TikTok maar ook Instagram neemt aan populariteit toe. Nog niet aanwezig op Instagram? Hoog tijd om er werk van te maken, want (een deel van) jouw doelpubliek bracht er vorig jaar dagelijks maar liefst ruim 1,5 uur van zijn kostbare tijd door.

Karolien lafaut 17

Inspiratie nodig om jouw social mediakanalen leven in te blazen? Social mediaplanner Later deelt zijn belangrijkste voorspellingen voor social media marketing in 2021, wij vertalen ze graag voor jouw business als projectontwikkelaar of vastgoedmakelaar:


  • Video is king. Al jaren neemt video aan belang toe, maar als je er nog niet mee bent gestart, is het nu het moment. Video trekt de aandacht van de kijker en houdt die dan ook langer vast. We poneren niet dat video's het sowieso beter doen dan foto's voor het Instagram algoritme, maar Instagram houdt wel rekening met wat de volger interessant vindt. Dat video - die de aandacht meerder seconden vasthoudt - een positieve invloed kan hebben op het bereik, is onmiskenbaar.
    Naast de 3D-animatie van het project kan je de omgeving in beeld brengen, jouw verkoopsafdeling laten vertellen over het project, de architect even aan het woord laten, de USP’s in een animatie brengen...

  • Brands with purpose will go viral. Focus je als projectontwikkelaar op duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen? Speel dit maximaal uit want nooit eerder ging er zoveel aandacht naar ethiek, milieu en sociale verantwoordelijkheid. In de praktijk? Definieer de (sociale) waarden van je bedrijf en vertel erover op je website, via social media, in je verkoopsverhaal...

  • Corporate responsibility conversations on LinkedIn will continue. In het verlengde van hierboven vertel je vanuit jouw visie op corporate responsibility over jouw vastgoedproject en jouw aanpak op LinkedIn. Het is een andere manier om jouw project te belichten en zal bijdragen aan jouw brand awareness.

  • Educational posts will engage your audience. Deel adviezen en tips over de aankoop van een nieuwbouwappartement en over zoveel meer via een Instagram carrousel, via video... Interessant voor jouw doelpubliek, sterk voor jouw geloofwaardigheid en bovenal goed voor het Instagram algoritme.

  • Stories content on every platform. Wist je dat je nu ook op LinkedIn stories kan posten? Stories nemen almaar aan populariteit toe en dat is niet verwonderlijk: stories is dé manier om persoonlijke, vluchtige maar bovenal authentieke content te delen. Bovendien is de kans groter dat jouw doelpubliek jouw story te zien krijgt dan de content op jouw tijdslijn. Focus op één kanaal, bij voorkeur Instagram, en deel dezelfde content op jouw stories in Facebook en LinkedIn.
Verspreid content op meerdere kanalen

Volgens ons is dit eerder de basis voor een goeie marketingvoering voor jouw vastgoedproject, maar het is zeker de moeite waard om de content die je over jouw vastgoedproject zal delen op te lijsten en toe te kennen aan verschillende kanalen zoals jouw website, social media, nieuwsbrief...


Waar zit de trend in dit verhaal dan?


  • Misschien ben je nog niet gestart met remarketingcampagnes. Deze vergroten de online visibiliteit van je project aanzienlijk.

  • Organiseer bijvoorbeeld een webinar om informatie over het project te delen met kopers, buurtbewoners... en gebruik hiervoor content die je ook op andere kanalen deelt. En hergebruik nieuwe content uit de webinar op social media.
Virtual real estate
Vergeet de (offline) human touch niet

Social media neemt dus almaar aan belang toe, en dat heeft grotendeels te maken met de volgende trend: in een tijdperk waar verkoopsovereenkomsten ook digitaal getekend kunnen worden en persoonlijk contact bij een verkoop in theorie niet meer nodig is, apprecieert jouw doelpubliek een extra human touch des te meer.


Neem een kijkje naar je customer journey, van eerste contact tot na de oplevering, en bekijk hoe je een persoonlijke touch kan toevoegen, zowel online als offline.


Visuals: Nanopixel

BARBARA

Barbara Bataillie

Strategic director

Share this insight