Serenity through details
Op restaurant gaan is zoveel meer dan een bord met lekker eten, zelfs wanneer dat eten met een Michelinster is bekroond. Lang voor het eerste bord aan de strak gedekte tafel geserveerd werd, was Maarten Bouckaert van Castor al gefocust op elk detail om de klantenbeleving op topniveau te brengen. Sereen en eenvoudig. Maar zeker van z’n stuk. Voor ons een trigger van jewelste om onze creativiteit op elk aspect van hun branding en communicatie los te laten.
Hof Van Cleve-souschef Maarten Bouckaert en zijn echtgenote Stefanie Vandewalle koesteren plannen voor een eigen restaurant en zijn op zoek naar een geschikte naam. Of wij nog eens kunnen nadenken over een goeie naam? Bring it on, dachten we. En even later kwam Castor uit de bus, de letterlijke vertaling van bever in het Spaans, een subtiele verwijzing naar de intussen gekozen locatie: Beveren-Leie.


Simple but significant
Next step? Alles waar Castor voor staat komt tot leven in een verfijnd logo, volledig in lijn met hun keuken, aanpak en persoonlijkheid. We creëren bewust een typografisch logo zonder embleem of kleur om de sereniteit van Castor te benadrukken.
Het logo integreren we in een huisstijl die opvalt door z’n eenvoud. Zwart en wit, verwerkt in klassiekers zoals menukaarten, gevelsignalisatie, briefpapier, rekeninghouders en visitekaartjes, maar ook diepgedrukt op de onderleggers aan tafel en geprint op de vloeitjes voor de halfgezouten boter bij het brood.










Enthusiasm feeds creativity
De enthousiaste wisselwerking tussen de creatieve breinen van chef Maarten en MOQO tilt de warme nasmaak aan een Castor-bezoek voortdurend een trapje hoger. Van de gestikte menusleeves waar elke gang van het menu trapsgewijs geschoven wordt over de quotes aan de toiletrolhouders tot het dankwoordje bij vertrek: we blijven continu vernieuwen om de beleving verrassend te houden, ook voor vast cliënteel.





Online communication
on point
Op de website geven we een voorsmaakje van wat je tijdens je bezoek aan Castor mag verwachten. Naast de essentials zoals de online reservatiemodule brengen we vooral de uitgepuurde sfeer met smaakmakende beelden van food fotograaf Heikki.
De online communicatie vullen we aan met periodieke e-mailings en social media. Ook hier is beleving prioriteit nummer één en worden de + 2500 volgers op Instagram en + 5000 fans op Facebook geïnspireerd door sprekende plate dressing en een warme blik achter de schermen.







Castor in your dining room
Ook toen Maarten met het idee van een traiteurdienst voor de eindejaarsdagen speelde, kon hij op ons rekenen. We geven het concept verder vorm onder de duidelijke boodschap “Breng Castor in jouw woonkamer en geniet van een zorgeloze kerst- of oudejaarsavond” en maken mensen warm via mailings en social media. Vervolgens werken we een stijlvol draaiboek uit waarin elk gerecht haarfijn wordt toegelicht met tekst en beeld. De traiteurdienst wordt een succes en bezorgt al meerdere jaren zo’n 150 mensen een zorgeloze kerst- of oudejaarsavond.



In for the long run
Al van het prille begin kan Castor op ons rekenen als sparring partner voor hun communicatie. Proactief werken we samen om alle evoluties in het digitaal en culinair landschap in hun marketingvoering door te trekken.
-
Fotografie: Heikki
Leatherware: Castor & Niyona
