Debuf header 4

De Buf

Transport

Corporate branding

De Buf startte in 1988 met de opbouw van vrachtwagens en breidde later uit met de ontwikkeling van een eigen betonmixer. Intussen staat de tweede generatie klaar om het levenswerk van Frits De Buf verder te zetten. Om het bedrijf voor te bereiden op zijn internationale ambities, drong een duidelijke merkarchitectuur, merkpositionering en bijhorende rebranding zich op.


Uit vooronderzoek blijkt dat we ons in een sector van weinig woorden begeven. Tijdens de brand intake session wordt dit bevestigd en drijft vooral de trots op hun betonmixer boven. Om het (inter)nationaal cliënteel warm te maken voor De Buf, positioneren we het familiebedrijf als een stevige, ervaren speler met een directe aanpak. We zetten hun betonmixer centraal en personifiëren het product dan ook: in de brand story wordt een betonmixer  kortweg een De Buf.


In het visual identity concept geldt: 'bigger is more'. De Buf springt eruit, zowel op het vlak van product als service, en dat benadrukken we door het logo overal zo groot mogelijk te plaatsen. We maakten de bestaande oranje huisstijlkleur iets roder opdat de doelgroep het merk zou associëren met z'n passie en directheid. De afschuiningen in de visuele identiteit stralen techniciteit uit en geven het merk een herkenbaar karakter. Met de betonmixers, die volledig in eigen huis worden gemaakt, focust De Buf zich op een specifieke doelgroep. Aan de hand van dynamische taglines 'built to lift' en 'built to mix' creëren we de vrijheid om de potentiële klanten van betonmixers doelgericht te benaderen. 


Naast de website beschikt de klant over alle mogelijke dragers om hun producten verder (inter)nationaal kenbaar te maken, zowel online als offline. Als fullservicepartner blijft MOQO ter beschikking en bewaken we de lijn van het merk. Om consistentie te creëren in alle dragers, bouwen we een gridsysteem met de afschuining uit het logo. Dit draagt bij tot de algemene herkenbaarheid van De Buf. De corporate fotografie oogt ruw en stoer, zowel in kleur als compositie.

De Buf - branding by MOQO - posters 2
De Buf - branding by MOQO - brand story
De Buf - branding by MOQO - logo
De Buf - branding by MOQO - baseline
De Buf - branding by MOQO - website
De Buf - branding by MOQO - instagram stories
De Buf - branding by MOQO - fiets
De Buf - branding by MOQO - vlaggen
De Buf - branding by MOQO - werkkledij
De Buf - branding by MOQO - totebag
De Buf - branding by MOQO - visitekaarten
De Buf - branding by MOQO - hoodie
De Buf - branding by MOQO - brochure
De Buf - branding by MOQO - brochure 2
De Buf - branding by MOQO - employer branding
De Buf - branding by MOQO - banner
De Buf - branding by MOQO - betonmixers
De Buf - branding by MOQO - signalisatie gebouw
De Buf - branding by MOQO - signalisatie poorten

LET’S BUILD
YOUR BRAND

LET’S HAVE A TALK.
WE’RE EAGER TO GET TO KNOW YOU
AND YOUR STORY.