De ruimte in Vlaanderen is schaars en de zin om te ondernemen groot. Hoe je die twee met elkaar rijmt? Daar heeft Hexagon een gepast antwoord voor klaar. In een recordtempo groeit de West-Vlaamse projectontwikkelaar van start-up naar gevestigde waarde op vlak van reconversieprojecten. Het bestaande logo strookt niet langer met de uitgesproken waarden van het bedrijf, dus is het tijd voor een rebranding!

A remarkable brand story
De brand story is duidelijk: Hexagon wendt geen open, groene ruimtes aan voor de ontwikkeling van z’n projecten. Achter elk nieuwbouw- of verbouwproject van Hexagon schuilt een geschiedenis van handel of nijverheid. Aan de ondernemers van morgen om hun verhaal te schrijven in de architecturale verzamelgebouwen, met de nodige aandacht voor een efficiënte invulling en kruisbestuiving door Hexagon (ver)bouwd.
Het team van Hexagon is vastberaden en heeft een duidelijk doel voor ogen: aan MOQO om het verhaal ook visueel juist te zetten.

Symbolizing sustainability
in entrepreneurship
Voor het logo baseren we ons op de vier bovenstaande pijlers. Het resultaat? Een generfd embleem waarin de H van Hexagon het hart vormt van de stempel dat het bedrijf drukt op het vrijwaren van de natuur enerzijds en op het ondernemersleven anderzijds. Naast het embleem komt Hexagon in een strakke letter voor een evenwichtig en duidelijk geheel. De huisstijl werken we af met een geschreefde letter voor titels en quotes. Dit maakt het professionele en vertrouwelijke karakter van de business van Hexagon compleet.
We werken een range aan huisstijldragers uit. Van het klassieke visitekaartje en briefpapier over een brochure met uitgespaard logo op de cover tot subtiele wagenbelettering: vanaf nu kan Hexagon z’n unieke verhaal kracht bijzetten met een complete waaier aan communicatietools.










Creating a digital business card
Ook de corporate website van Hexagon nemen we onder handen. De website doelt vooral op potentiële investeerders en andere stakeholders, zoals stadsbesturen en intercommunales, dus vraagt om de nodige sérieux en moet credibility uitstralen, zowel grafisch als copywise. De moodfilm op de homepage trekt de aandacht en vertelt in enkele beelden het volledige verhaal van Hexagon: www.hxgn.be.
Om de salesafdeling van Hexagon te ondersteunen, bouwen we een link tussen de projecten op de website en het achterliggende CRM-systeem van de klant, wat de efficiëntie ten goede komt.


