Profacts header 3

    Whatever the
    market wants

    Profacts

Tien jaar na zijn opstart is marktonderzoeksbureau Profacts uit Gent zo sterk geëvolueerd dat z’n look and feel niet langer strookt met de innovatieve mindset en can-do attitude van het bedrijf. Hoog tijd om het plaatje opnieuw te doen kloppen!

Voor één keer draaien we de rollen om en is het niet Profacts maar MOQO die de vragen stelt. We nemen de bedrijfswaarden ‘yes we can-attitude’, human touch, flexibiliteit en innovatie onder de loep en begrijpen na een vragenrondje precies wat het bedrijf bedoelt met ‘revealing factors for success’.

Met deze info starten we met het ontwerp van een opvallend en speels logo dat de jonge, flexibele en innovatieve mindset weerspiegelt en tegelijk de nodige sérieux uitstraalt. De vormgeving is dubbelzinnig: zie je een target of een oogje? Aan jou de keuze, zolang het maar duidelijk is dat Profacts antwoorden zoekt én vindt.

Profacts 13
Profacts 03

Building
to the climax

We starten aan de uitrol van de volledige communicatiemix. Het wordt een race tegen de tijd want de gloednieuwe branding zal worden voorgesteld op de eerste editie van ‘The future is now’, een event waarop Profacts gastsprekers uitnodigt voor een inspirerende talk over trends en digitalisering. Alle communicatiedragers, van briefpapier tot gevelsignalisatie, worden gerebrand in een energieke huisstijl waar het oogje – of het target, as you wish – de hoofdrol speelt.

PROFACTS branding businesscards 01
Profacts 04
Profacts 08
Profacts 07
Profacts 09
Profacts 05

A website of
inspiring content

Ook de website wordt onder handen genomen. De nieuwe website wordt een digitale newsletter waar inzichten en onderzoeksresultaten worden gedeeld. Een tool voor bedrijven en ondernemers die met deze insights hun business kunnen bijsturen of getriggerd kunnen raken om zelf een marktonderzoek aan te vragen.

Profacts 12
Profacts 24

Launch
with a bang

Tijdens de rebranding werken we de eventcommunicatie uit, van een online en offline uitnodigingstraject tot gebrande goodiebags. Na enkele maanden van intense voorbereiding is het zo ver. De rebranding wordt enthousiast onthaald, missie geslaagd.

10 years Profacts selection 12
10 years Profacts selection 44
10 years Profacts selection 64

Ben je geïnspireerd
door deze case?

Heeft jouw merk ook een boost nodig? Van een volledige (re)branding over social media tot opvallende campagnes, MOQO zorgt ervoor.

Let's build your brand too!