De automobielsector staat voor grote uitdagingen en daarom bundelden verschillende garages van Peugeot, Citroën en DS Automobiles in West- en Oost-Vlaanderen de krachten. Met gedeelde expertise en ervaring stomen ze hun garages klaar voor de toekomst. Eén groep, één merk. Gebrand door MOQO.

Meet Traxxion
We starten met de zoektocht naar een sterke merknaam. De brainstorm gaat verschillende richtingen uit, maar stopt prompt bij Traxxion: een afgeleide van de term tractie (letterlijk het voorttrekken van een voertuig, figuurlijk een verwijzing naar de vooruitgang die de garages als groep zullen boeken), met een Franse klank. De dubbele XX maakt de merknaam uniek en speelt later een belangrijke rol in de uitwerking van het logo.
We ontwikkelen een tijdloos logo dat de nodige dynamiek uitstraalt en tegelijk past bij de logo’s van Citroën, Peugeot en DS Automobiles. De strakke en tijdloze letter brengt de nodige rust in combinatie met de verschillende merklogo’s. Van de dubbele XX maken we een losstaand huisstijlelement dat herkenbaarheid creëert op de wagens, in het straatbeeld en in de huisstijl van Traxxion.










Taking care
of your brand
Traxxion overkoepelt vandaag acht garages in West- en Oost-Vlaanderen. Het logo zal dan ook op een massa aan communicatiedragers komen, binnen en buiten de garagemuren van Traxxion. Daarom creëren we een duidelijk huisstijlhandboek waarmee de marketingafdeling van Traxxion en hun leveranciers aan de slag kunnen zodat het logo en de huisstijl op de juiste manier verder verspreid kunnen worden. Volgens het boekje, zeggen ze dan.


Striking photography
Bij de gloednieuwe huisstijl hoort uitnodigende portretfotografie van het team, aangevuld met cleane en abstracte beelden van de showrooms en werkplaatsen. Een waaier aan mooie beelden bepaalt mee de sfeer op de toekomstige dragers.


A variety of websites
Een groep van drie zelfstandige garagehouders met drie merken en verschillende vestigingen, dat betekent een veelheid aan websites. Usability staat helemaal bovenaan het prioriteitenlijstje, dus starten we met wireframes waarin we de structuur van de websites vastleggen. Het daaropvolgende ontwerp wordt efficiënt ontdubbeld in acht gebruiksvriendelijke websites en een overkoepelende website voor Traxxion.



The word is out
Een kersvers partnership, een gloednieuwe naam én een nieuwe showroom: dat vraagt om een feestje. Traxxion Peugeot Deinze combineert de opening van zijn nieuwe vestiging met de aankondiging van Traxxion en daar maken we een teasend uitnodigingstraject voor. Na de succesvolle opening lanceren we radiospots met de nieuwe naam en sturen we een nieuwsbrief naar het klantenbestand van alle garages.





Ben jij klaar om
in een volgende
versnelling te gaan
met jouw bedrijf?
Heeft jouw merk ook een boost nodig? Van een volledige (re)branding over social media tot opvallende campagnes, MOQO zorgt ervoor.